Dag één

Goedeavond!

Ons tweede blogbericht vliegt hier even snel voorbij.
Zoals jullie al wisten, was het vandaag een rustdag en vitamine D opdoen (jaja ons Charlie geeft al een rood koppie hoor).

Ondertussen sliepen we al één nachtje in ons hotel. We hebben veel straatlawaai en als we douchen loopt onze badkamer onder, maar na alles wat we mee maakte zijn wij vooral blij dat we een dak boven ons hoofd hebben 😁 EN wij hebben een zeer mooi uitzicht vanaf ons balkon. Genieten jullie even mee?!

Toen we buiten kwamen kregen we om de twee meter informatie over boot- en bustrippen naar Gozo, het klein zustereilandje van Malta. Bij de één kregen we al wat meer korting dan bij de ander (studentjes hé). Hier maken wij dan ook zeker gebruik van! Zaterdag is het zo ver.

Wij hadden nog één bezoek die geen uur had gestuurd omdat zij dit moeilijk op voorhand konden bepalen. Nu keken we daarjuist op onze schoolmail, vragen ze toch wel niet om morgen langs te komen, met al een heel uitgewerkt programma erbij gevoegd… Hopelijk kunnen zij dit verzetten naar een andere dag waaaaant morgen is ons eerste bezoek gepland, SPANNEND! Wij worden verwacht bij de University of Malta.

Ohja voor we het vergeten, vandaag stond St. Julians op het programma. Omdat wij momenteel reuzehonger hebben, vertellen we het met foto’s 😉

Doeeeeg, nu gaan wij een hapje eten.
Tot morgen.

De reis

Hallowa 🌞,

Ons avontuur is ook ein-del-ijk begonnen.

Alhoewel deze al gedeeltelijk in België begon.. Wij hadden namelijk een woning geboekt waar we heel ons verblijf zouden kunnen overnachten. Alleen besloot de verhuurder de dag VOOR ons vertrek even te melden dat ze niemand had om ons de sleutel te geven. Of om het in haar eigen woorden te verwoorden; “het is op je eigen verantwoordelijk, ik kon namelijk niemand bereiken, bel zelf maar eens naar dit nummer als je aangekomen bent in Malta..” . Dit vertrouwde we niet helemaal want plots was haar naam (op wel een betrouwbare site) veranderd van Yana naar Kelly. Ook haar nummer die op de website stond, konden we niet bereiken; “Thats bc I’m into the jungle” .. Ze maakte van onze planning ook een jungle.. WE WAREN NU EENS GOED VOORBEREID ZEG!! 🙄

Op zaterdagavond om 19u30 zochten we dus nog snel naar een andere verblijfplaats, een hotel (Het was de enigste mogelijkheid die we nog wel vertrouwde…). Dit terwijl Anke een verassing-afscheid-dinnertje had en in een restaurant moest zijn om 20 uur en Charlotte een ik-ontspan-mij-even avondje had.

Gelukkig vond Charlotte zeer snel een hotel dat nog één kamer beschikbaar had en was Anke maar vijftien minuten te laat op de afspraak. Dankzij deze verandering van slaapplaats verdubbelde ons totaalbudget.
Byebyee goedkoop budget en bedankt aan onze ouders om ons even te sponseren 😁.

Zondag om 18 uur checkte we ons op de luchthaven in. Om 19:05 kregen we meer informatie en vanaf 19:20 konden we in het vliegtuig. Wij waren dus mooi aan onze gate aan het wachten. Tot er plots een wijziging gebeurde… We moesten helemaal naar de andere kant van de gang, het gate nummer was veranderd. Toen werden we ontvangen door een niet al té vriendelijk madam’tje, bleek dat we bijna ons vliegtuig gemist hadden…. maar zoals jullie zien, wij kunnen nog steeds lachen.

Het goede nieuws is, we kregen onverwachts een vliegtuigmaaltijd aangeboden. Een heerlijk droog broodje op een bedje van kaas met pesto en tomaat. Het kon erger hé! Deze heerlijke kost, konden we niet anders dan fotograferen om met jullie te delen! Enjoy!

Ondertussen zijn we goed aangekomen in ons hotel. Morgen, maandag, hebben we nog niks op het programma. Even alles ontdekken en bekomen van onze helse rit.

Als deze reis maar goed komt …

Maar toch sturen we de zonnige groetjes tot het verre België.