Een weekje vakantie!

Hallo iedereen,

Om onze mooie tijd in Senegal af te sluiten, deden we deze week enkele fijne tripjes.

Zaterdag vertrokken we naar Sine Saloum. Hiervoor namen we wel vier verschillende vervoersmiddelen, waardoor we zeker vier uur onderweg waren. Bij aankomst kregen we ons ‘mini-huisje’ toegewezen en konden we genieten van een lekkere maaltijd. We zetten onze dag verder aan het zwembad waar we ten volle konden genieten van het zonnetje en het mooie uitzicht. De volgende dag maakten we een boottochtje tussen de mangroves. Hier zagen we veel verschillende soorten vogels en schaal -en schelpdieren. Bij een tussenstop hadden we het geluk om een familie wilde apen tegen te komen. Verder zagen we ook meerdere voetafdrukken van hyena’s, maar spijtig genoeg laten deze zich overdag niet zien! Maandag begaven we ons, met een kayak, nogmaals op het water en sloten we ons bezoekje aan Sine Saloum op een sportieve manier af.

Na een gezellige avond en korte nacht in ons gezin gingen we dinsdag opnieuw op pad. Nu gingen we de andere richting uit en bezochten we Lompoul. Hier brachten we onze nacht door in een luxueuse tent midden in de woestijn. We werden verwelkomd met een lekkere cocktail en maakten voor de allereerste keer een ritje op een dromedaris. Onze avond sloten we af met vele lekkere hapjes, een smakelijke maaltijd en een typisch Senegalees concertje bij het kampvuur. Alvorens terug te keren naar ons gastgezin deden we nog een tochtje met een jeep doorheen de woestijn.

De dagen die hierop volgden en nog zullen volgen, brengen we door met ons gastgezin. Zo maakten we gisteren, samen met het gezin, wel meer dan 100 pannenkoeken. Vandaag willen we nog een marktje bezoeken en zullen we de kinderen van ons gezin verassen met een fijn cadeau.

Morgen staat in teken van ons vertrek, het einde komt nu wel heel dicht bij! :'(

Geniet maar even mee van onze fijne tripjes door het bekijken van de foto’s.