weekend 8 en 9

Hey iedereen!
Ons verblijf in Zuid-Afrika loopt op zijn eind, dus is het dringend tijd voor een nieuwe blog. Vorig weekend begon al op donderdagmiddag na onze stage, gezien we een bus hadden geboekt naar George. Dit is een stad aan de kust in Zuid-Afrika waar andere studenten Lisanne en Nikita stage lopen. Na een heel oncomfortabele busrit met weinig plaats en Afrikanen die hun kip praktisch op je schoot opeten kwamen we laat in de avond toe in George. Hier stonden Nikita en Lisanne samen met de opa van Lisanne ons op te wachten.  Ze verblijven in een prachtig strandhuis dat niet ver van het centrum van George gelegen is.

Op vrijdag startten we onze sportieve dag al vroeg. We gingen sandboarden in de duinen. Mauro was zoals gewoonlijk weer de winnaar van de dag. In de namiddag stond surfen op het programma. Nikita en Mauro gingen de strijd aan met de golven, Lisanne en Virginie genoten van het uitzicht op een  terras.

Op zaterdag stond een dag vol dieren op het programma. We bezochten Cango Wildlife Park in Oudtshoorn waar tal van dieren zitten. Ook besloten we een unieke ervaring op te doen door onder begeleiding in de kooi van de nog jonge cheeta’s te gaan.
Nadien reden we door naar Botlierskop waar we de kans hadden om 3 olifanten eten te geven. Het was een unieke en spectaculaire ervaring om nooit te vergeten!

Op zondagmiddag zouden we een busrit terug naar Kaapstad nemen, door grote vertragingen werd deze rit met enkele uren uitgesteld waardoor we pas rond 1 uur in de nacht aankwamen in Kaapstad. Zo deden we ongewild iets dat je hier zeker niet moet doen, in het donker wachten op een uber in het centrum van Kaapstad… Gelukkig kwamen we veilig thuis!

Dit weekend scheden de wegen van Virginie en ik (Mauro). Virginie haar ouders waren aangekomen in Zuid-Afrika en ze brachten samen het lang weekend door.
Ik vulde mijn weekend in door aan mijn stagerapport te werken, boulders beach te bezoeken en naar Cape point te gaan.
Boulders Beach is een beschut strand, bestaande uit inhammen tussen granieten rotsblokken, waaraan het zijn naam heeft te danken. Op het strand leven pinguïns in het wild die je kan gaan bekijken.
Cape point is het meest zuidwestelijke punt in Afrika dat een fantastische natuur heeft. Je kan er ook veel wilde dieren spotten, ik zag er antilopen, struisvogels en apen.
Ik deed dit met een toeristenbus die beide activiteiten in 1 dag aanbood, een zeer lange maar geweldige dag!

Ik (Virginie) bracht het lang weekend door met mijn ouders. Op zaterdag was het onlangs de slechte weersvoorspellingen goed weer. Ik heb mijn ouders de stad laten verkennen met de hop on off bus. We hebben lang rondgehangen in Long Street waar een typisch Afrikaanse markt is en in Camps Bay waar we genoten hebben van het uitzicht, weer en een lekker ijsje! 🙂 Op zondag hebben we een tour gedaan van Hout Bay, waar men een boot genomen heeft om zeehonden te spotten. Nadien zijn we naar Cape Point gereden via het wondermooie Chapman’s Peak Drive. Na Cape Point hebben we Boulders Beach bezocht en nadien kwam de dag op zijn einde. Maandag was er een stakingsdag. Er werd aangeraden om binnen te blijven, gezien het er in het verleden al gewelddadig aan toegegaan was. Ik heb toen aan mijn stagerapport gewerkt. Dinsdag was het een feestdag, genaamd ‘Human Rights Day’. Ik heb die dag het avontuur opgezocht en heb samen met mijn ouders geparaglided. Super tof! 😀