Culture ervaring

Een ervaring over cultuur / interculturaliteit

De bus die ik iedere dag zal nemen om naar mijn stageplaats te gaan rijdt deels op de Promenade des Anglais.
Hier in Nice is alles voorzien voor mensen met een verminderde mobiliteit.
Op straat zegt bijna iedereen “Goeiedag” en wordt de buschauffeur eveneens steeds bedankt.
Ik heb ook nog ontdekt dat iedere nacht het vuilnis wordt opgehaald. Dit brengt wel veel geluidshinder met zich mee zeker wanneer dit nog om middernacht gedaan wordt… Maar wel proper!

Vandaag heb ik “Le Vieux Nice” bezocht. Deze oude stad is gekend om zijn smalle straatjes waar veel winkeltjes en restaurants zijn.
Op een foto zie je het alledaagse leven waar de was buitenhangt.

Vervolgens ben ik naar de Place Masséna geweest aangezien deze zich bevindt in het centrum van de stad Nice.

Hallo iedereen!
Het is al een tijdje geleden dat ik nog iets op mijn blog heb geplaatst dus bij deze leuke nieuwtjes!

Het weekend van 17 februari is Stefanie bij mij gekomen in Nice. We zijn naar de cinema geweest in de stad. De cinema leek ons eerder een theater zaal te zijn want er waren in de zaal maar 30-40 plaatsen en de zaal was ook helemaal niet vol (inclusief onszelf waren we met ongeveer 6 mensen in de zaal). Om iets te eten moest dit allemaal uit 2 automaten gehaald worden en om iets te drinken moesten we dit vragen aan een man die dit in een frigo ging halen. Dit was dus niet echt zoals wij gewoon zijn in België maar we vonden het wel grappig. we hebben heel veel gelachen en gepraat en na de film zijn we nog naar de McDonald’s geweest om iets te eten (aangezien er in de cinema dus niet veel om te eten was). Wanneer we nadien terug naar mijn appartementje teruggekeerd zijn hebben we nog wafels gegeten die Stefanie zelf had klaargemaakt (super lekker!!!). We hebben nog tot 2 uur in de ochtend gepraat en zijn dan gaan slapen.
De volgende ochtend zijn we opgestaan om 10uur en hebben we samen ontbeten. Nadien hebben we besloten om naar de zee te gaan en te gaan wandelen op de Promenade des Anglaises. We zijn daarna teruggekeerd naar mijn appartementje omdat Stefanie om 15uur de trein terug naar Draguignan had. Ik ben meegegaan met Stefanie tot aan het station en wanneer ze op de trein zat ben ik nog boodschappen gaan doen en nadien teruggekeerd naar mijn appartementje.
Hieronder zijn leuke foto’s te vinden van het weekend dat we samen hebben doorgebracht.

8 maart 2017

Op woensdag 8 maart is mijn mama aangekomen in Nice om het weekend met mij door te brengen. Donderdag had ik mijn tussentijdse evaluatie en wanneer ik terug thuis kwam en alles aan het uitleggen was zei mijn mama dat ik mijn valies moest maken omdat ze een verrassing voor mij had.
We hebben samen de tram genomen naar Vieux Nice waar mijn mama een kamer in een hotel (Albert 1ier) geboekt had. Super verrassing !!!
Na lekker gegeten te hebben op restaurant zijn we samen naar onze kamer teruggekeerd en ben ik nadien nog gaan wandelen op de Promenade des Anglais.

De volgende ochtend was het zeer warm en zonnig (21°C) en na het ontbijt hebben we de bloemenmarkt bezocht (Cours Saleya). Nadien zijn we naar Place Masséna gegaan om te lunchen. Na de lunch heb ik mij in het zonnetje gelegd op de Promenade du Paillon en is mijn mama naar het strand geweest om haar dutje te doen. In de avond zijn we op restaurant geweest en na een geslaagde avond ben ik terug op de Promenade des Anglais gaan wandelen.

Zaterdag hebben we om 11 uur uitgecheckt en wanneer we buiten kwamen zagen we massa’s auto’s en bussen voor de wielrennerskoers Parijs-Nice. Na een goede nacht is mijn mama teruggekeerd naar België.

Mijn voorlaatste weekend ben ik naar Draguignan gegaan om Stefanie te bezoeken (een studente ergotherapie van mijn klas).
Ik heb de trein genomen en wanneer ik aankwam heeft Stefanie mij goed ontvangen. In de avond hebben we een pizza gegeten en zijn we iets gaan drinken in de stad. Wanneer we terug thuis waren hebben we in bed nog een film gekeken.
De volgende ochtend hebben we samen de trein (Stefanie naar Cannes en ik naar Nice) genomen. Een zeer geslaagd weekend!

Vandaag zijn we vrijdag en mijn stage is afgelopen. Gisterenavond heb ik met mijn mama en vriend mijn eindevaluatie gevierd (mijn mama was hier al van woensdagavond) in een Japans restaurant. De teppanyaki was super !!! Dank je mama !!!