Vakantie in Mbour (deel 2)

GELUKKIG NIEUWJAAR!

Op kerstdag gingen we de straatjes van Saly ontdekken. ’s Avonds genoten we van het mooie uitzicht dat we hebben vanuit het terras van het hotel. Op maandag 26 december was het ‘a day at the spa’. We trakteerden onszelf op een dagje welness met een heerlijke massage. We konden helemaal ontspannen aan de tweede helft van ons verblijf in Senegal beginnen (we zitten al in de helft!). Op dinsdag namen we de taxi naar Somone, een dorpje hier ±20 km vandaag. In dit dorpje hebben veel Europeanen een buitenverblijf. Dit dorpje staat bekend om zijn mooie stranden en dit kunnen we nu bevestigen! Donderdag maakten wij een van onze dromen waar: we deden een safari! We gingen naar het ‘Reserve de Bandia’, een safaripark hier vlakbij. We zager er een koppel witte neushoorns op minder dan tien meter van onze jeep vandaan! Verder zagen we veel aapjes, antilopen, impala’s, giraffen, zebra’s, krokodillen, buffels, eekhoorns, blauwe vogels en babywrattenzijntjes (dat zijn baby Pumbaa’s!). Vrijdag gingen we een dag naar Dakar en zetten we ’s avonds Siggi af op de vlieghaven. We hadden gehoord dat er een McDonalds was in Dakar en we keken dus al meer dan een maand uit naar een goeie, vettige hamburger en chicken nuggets. Jammer genoeg bleek deze McDonalds helemaal niet te bestaan… Gelukkig vonden we een Afrikaanse variant en konden we toch nog genieten van een berg chicken nuggets en hamburgers. Op 30 december gingen we ’s ochtends naar de markt van Mbour, een van de grootste markten van Senegal. We werden daar overdonderd door mensen die ons wouden ‘helpen’, maar eigenlijk uit waren op geld. In de namiddag ontspanden we nog wat aan het zwembad en nadien maakten we ons klaar om oudejaar te vieren. ’s Avonds gingen we eten in ons favoriete restaurant in Saly, ‘La Riviera’. Een sfeervolle keet die veel touristen aantrekt. Tijdens het eten was er leuke achtergrondmuziek en na het eten brak het feestje los: er kwam een DJ draaien en Caitlin en ik gingen helemaal los (er zijn filmpjes maar deze zijn voor een select publiek). Nadien gingen we samen met een local naar de discotheek van Saly. Op de eerste dag van het nieuwe jaar deden we lekker lui: we bleven de hele dag op het hotel en genoten van de zon en het zwembad (en we beginnen eindelijk een kleurtje te krijgen!). Ook onze goede voornemens maakten we waar: op 2 januari werkten we de hele dag voor school. Nochtans: dat probeerden we. De hele dag door waren er stroompannes waardoor ook de wifi wegviel en waardoor we het werken voor school wel moesten afwisselen met af en toe eens een duik in het zwembad. Op 3 januari maakten we onze tweede droom waar: we gingen opnieuw naar het strans van Somone en volgde surfles. Dit ging ons goed af en we beslisten om de rest van de week extra surflessen te nemen. We kijken al uit naar morgen en proberen nog zo veel mogelijk te genieten van onze laatste dagen vakantie.